پزشکیپزشکی وپیراپزشکی

دانلود رایگان جزوه پاتولوژی

کانال تلگرام تخصصی شیمی

پاتولوژِی شاخه‌ای از علم پزشکی است که در خصوص تاثیر بیماریها و آسیب‌ها در سطح بافتی وسلولی و مولکولی بحث می‌کند و شامل مطالعه فرایند بیماری در یک اندام یا تمامی بدن برای شناخت ماهیت و علت‌های آن است . یک زمینه علمی وسیع و پیچیده است که به دنبال تفهیم مکانیسم آزار در سطح سلولی و مولکولی میگردد. حوزه مطالعه شامل سازگاری سلولی با ازار نکروز التهاب ترمیم زخم و بدخیمی ها و اختلالات تغذیه ای و اختلالات عمومی در مکانیسم های بدن میباشد. این پایه و اساس پاتولوژی را تشکیل میدهد. کاربرد این علم در تشخیص بیماریهای انسانی میباشد.

به طور سنتي،‌ مطالعه آسيب شناسي به دو قسمت آسيب شناسي عمومي آسيب شناسي اختصاصي يا سيستميك تقسيم مي گردد. اولي در خصوص مطالعه واكنشهاي پايه و اساسي سلولها و بافتها نسبت به محركهايي كه زمينه همه بيماريها را بوجود مي آورند متمركز شده است. در حاليكه دومي پاسخهاي ويژه ارگانها و بافتهاي اختصاصي نسبت به محركهاي كم و بيش شناخته شده را مورد بررسي و مطالعه قرار مي دهند.

فردی که متخصص پاتولوژی می باشد فردی است که در رشته پزشکی دارای مدرک پزشکی عمومی بوده و به عنوان دوره تخصص را به مدت ۴ سال در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور گذرانده و قادر به تاسیس آزمایشگاه پاتوبیولوژی می باشد که مشتمل بر آزمایشات معمول در آزمایشگاههای تشخیص طبی به اضافه آزمایشگاه پاتولوژی می باشد.

جزوه مزبور در چندین بخش و با لینک مستقیم از طریق لینک زیر قابل دریافت است.

دانلود مستقیم

پسورد تمامی فایل ها :               www.endbook.net

یک دیدگاه

  1. هماتولوژی ، ایمونولوژی ، ژنتیک ، پاتولوژی ، میکروب شنایس مولکولی ، ویروس شناسی ، آناتومی فیزیولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا