عربی

دانلود رایگان جزوه صرف و نحو کارشناسی ارشد رشته زبان عربی

کانال تلگرام تخصصی شیمی

صرف و نحو بررسی و شناخت اجزای یک واژه، مانند تکواژها و وندها و پسوندهای تصریفی است.

صرف علمی است که از تغییر کلمه به صورتهاي مختلف بر حسب معنی مورد نظر گفتگو می کند. هدف از صورتهاي مختلف که به آنها صیغه هاي کلمات می گویند آن است که کلمات مشتق از اصل واحدي شناخته شوند. مثل: تغییر می کند. کلمه بر سه نوع است: اسم ، فعل ، حرف « . . . شرح، اشرح، مشروح و » که به صورت صیغه هاي « شرح » صیغه تغییر کلمات بر اسم و فعل جاري و قابل اجراست و حرف بواسطه آن که همیشه به صورت واحدي است، در آن صرف را دخالتی نیست.

نحو یا جمله‌شناسی به دانش مطالعهٔ قواعد مربوط به نحوهٔ ترکیب و در کنار هم آمدن واژه‌ها به‌منظور ایجاد و درک جملات در یک زبان اطلاق می‌شود.

این شاخهٔ مهم از دستور هر زبان، نظام‌مندی و خلاقیت فراوانی را طلب می‌کند. درست است که انسان‌ها می‌توانند مجموعه کلمات یک جمله را با ترتیب گوناگونی در کنار هم قرار دهند، ولی تمامی آن‌ها جملات معنی‌دار نخواهد شد.

  1. مرد خرید کتاب را.
  2. مرد کتاب را خرید.

در اینجا، جملهٔ اول غیرمجاز است از نظر زبان فارسی و براساس گرامر زبان انگلیسی مرتب شده‌است ولی، دومی، که درست همان مجموعهٔ کلمات را داراست، ساختاری قابل قبول از نظر قواعد و دستورهای نحویِ زبان فارسی دارد.

جزوه  صرف و نحو از موسسه سنجش و دانش و در ۱۴۱صفحه می باشد جزوه شامل مسائل و مثال های فراوان همراه با حل تشریحی مسائل می باشد. در اینجا می توانید صرف و نحو جهت آمادگی آزمون کارشناسی ارشد را رایگان دانلود کنید.

توجه : جزوه مزبور مخصوص دانش جویان کارشناسی ارشد رشته زبان عربی می باشد.

پسورد:

www.endbook.net

دانلود مستقیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا